2013年5月18日土曜日

将門の滝オートキャンプ場 2 Shoumon's Waterfall Auto Camping Area Part 2

キャンプの2ですが、3があるわけでもなく、2で終わりです。何枚写真を撮っても同じような景色ばかりなので、面白がって大きな蚊の写真やら、蛾の写真、オタマジャクシの大群とかを撮りましたが気持ち悪いと言われました。

This is the part 2 of the camping, but there will not be part 3. I've took many photos, but scenery is almost same.  Therefore, I took photos for a big mosquito,  a moth and tadpoles, but my wife said "Yuck"

私たちが選んだサイトは、キャンプ場の一番端っこで、お隣と離れていたし、やけに広いスペースが取れるし、とてもいいと思い、テントを張りました。

We took the site for our tent where is little bit separated with other sites. There was a gap between them and could have bigger area.

ギャップをはさんでお隣さんが、「そこは岩が落ちてくると危ないのであまり普通は使わないようにしているスペースですよ」と教えてくれました。

そういえば、横は崖のようになってましたし、ほかのサイトにある区切りの白線もないし、オプションであるはずのAC電源のポールもありません。

The neighbours said that our site was not so safe, because so close to the  precipice and it's better to keep the space from the rocks.
Well, we understood, because there was no white lines, which we saw other sites and no electric pole, which we could use electricity.

「まず大丈夫ですが、何なら自分たちは明日の朝帰るので、明日、ココに引っ越すといいです。ココは最高のサイトで一番人気。自分たちは朝はや~く来て、やっと取りました」と教えてくれました。親切なひとでした。

The man continued that they will leave the site next morning, and we could use the space after that. They said that their space was the most popular spot and hard to get. That's why they came so early in the morning to get there.

「ありがとう」と言って、次の日に引っ越そうかとも思いましたが、どうにも面倒なので、そのまま離れたところに居座りましたが、私たちが帰るときもお隣は空いたままでした。

We said "Thank you" and think we better to move to there, but we are so lazy to do that and stayed on the same spot. However, the spot, where is supposed to be the most popular site was vacant after that.

蚊取り線香ではなくて、やっと活躍したヒーターです。おかげで夜は結構暖かかったですが、2夜でボンベが空になりました。

The  round shaped stuff is not for the mosquito coil, but the heater. It was pretty warm, but the gas cylinder became empty for two nights.

モクちゃんがちっちゃいのでよく見えませんが、記念写真。これ以上離れて撮るとただの風景になってしまいます。
Moku is so small and  cannot go back further more, otherwise it becomes just a scenery photo.

お天気にも恵まれました。汗をかいても大丈夫。ここのキャンプ場はシャワーもありました。200円で3分お湯が使えたんで、途中で水になっては大変と速攻で狂ったように頭も体も洗いましたが、3分でも結構洗えました。

The weather was great. When we setup the tent, I've got sweaty, but no worry for that, because we could have a shower. 3 minutes for the hot water for 200yen and I quickly washed my hair and body, but it looks like 3 minutes not very very short.

2日目の夜。とにかくお酒を飲んでます。暇なのでiPadで映画を見ましたが、川の音が大きくて何を言っているのかわかりませんでした。

2nd night for the camping, still drinking some alcohol. We watched some movies on my iPad, but because of the sound of the stream, couldn't hear the words.


散歩といって、調子に乗って受付まで歩いていきましたが、すごい坂だったのでくたびれてしまいました。
We took some stroll and went to the reception, but the slope of the road was so steep and we've got tired.

何かないの?と言って背伸びをして食べるものを探してます。
Moku is trying to find something to eat.


近くに芝桜があったんで記念撮影しました。最近お利口さんにお座りできます。
We've found some moss phlox and took photo. Moku could sit just in front of the flowers. He behaves good these days.

お父さんの椅子がお気に入りです。おかげでお父さんは常にウロウロしながらビール飲んでました。
Moku likes my chair. Therefore, I always stand up and walking with the beer.

 帰りに近くの道の駅にあった「鈴ひろ庵」でイチゴのソフトクリーム食べました。380円。日本のいちごはオーストラリアのと違ってとても甘いです。オーストラリアのはとても大きいですが甘くなくて野菜みたいでした。

This is the soft ice cream, which we could get at Suzuhiroan. That is close to the camping site. When we were in Perth, couldn't get sweet strawberries. They were so big, but not very sweet. It sounds like veges. This soft ice cream was 380 yen.

今日は、5月も18日ですが、やっとゴールデンウイークをUPできました。
Today is 18th of May already.  Finally, I posted about long holidays, which is beginning of May.

0 件のコメント:

コメントを投稿