2013年5月26日日曜日

宝登山のある長瀞駅に行きました the Nagatoro train station

以前行ったことのある長瀞宝登山ロープウェイの近くにあるかき氷屋さんに行こうと出かけていきました。長くなったんで今回は氷屋さんの手前までになってしまいました。

This time, we went to Nagatoro town to have shaved ice with flavored syrup and it is close to the Nagatoro Hotozan Ropeway, where we went before. There is a famous shop there, but I took so many photos and this time, I only posted before the ice shop.

最初に行った 寶登山道店がワンコを連れてはいれませんでした。仕方がないので本店まで行くことしましたが、もうお昼近かったんで、近くのお蕎麦屋さんに入りました。

The first shop we went to was we cannot take the dog in. So, we decided to go another one, but it was almost lunch time and we went to Japanese soba restaurant before the shaved ice shop.

何を思ったかずいぶんくたびれたお蕎麦屋さんに入ってしまいました。こっちから見ると単に屋台のかき氷屋さんにしか見えません。しかし、ちゃんと蕎麦湯は出てきました。

何故か犬小屋がありモクを見ると盛んに吠えてました。 ネコもウロウロしてました。
「ココのかき氷で すませておいたら?」と言いましたが、どうしても本店に行って食べたいそうです。

The soba shop was not very sophisticated and looks just a small stall from this side, but they served a pot of soba water. It sounds like strange, but they have a dog and he/she barked for Moku. I suggested to have some shaved ice there, but Mokumum didn't agree with it.

おそばを食べた後は、車をそのまま駐車場に止めさせてもらい、近くをウロウロしました。お店はオンボロでしたが、お店の人はいい人たちでした。

After the lunch, we asked restaurant people to park our car and wander around there. The restaurant was a little bit ragged, but the people were very kind.

縁日で見かける射的のお店がありました。さすがに田舎の観光地です。ちょっとやってみたくなりました。

There was a shooting shop. I only could find that kind play area for the stall at the small local  festival.

長瀞駅は、一応切符の自販機はありましたが、自動改札ではなくて、駅員さんが立ってました。実家のある田舎でも自動改札です。電車は普通のやつが来ました。

Nagatoro station was not new and sophisticated.  There was a ticket gate with the man and there was no machine for the ticket. These days, it's difficult to find that kind of old styled gate.

駅というより、神社にでも来たようです。おみくじでも買えそうでした。
It doesn't look like the train station, but a small shrine. We may get some written oracle..??

この後、ようやくかき氷屋さんに移動です。
To be continued to the shaved ice shop.

0 件のコメント:

コメントを投稿