2013年5月28日火曜日

長瀞 阿左美冷蔵 金崎本店 Nagatoro Asami Reizo Kanazaki Shop


駐車場はありましたが、使用できず、係のおじさんがいて、モクマムがペットはOKかとお店に聞きに行った時、車を横に止めただけで、「止めるならあっちの有料駐車場に」と言われました。

帰りに駐車場をみてみると、コワそうなバイキのおじさんたちが占領してタバコをふかしてました。車は止められませんが、単車はいいのでしょうか。

When Mokumam went to the shop to ask whether we can take our dog or not, we stopped our car along the road, but the shop's person came and said we cannot stop there and have to use the paid area.
When we left the shop, we saw several men with big motorcycles at the parking area. It sounds like cannot park cars, but motorcycles are OK.

みんなお店の外で行列している間に注文を決めるようにと、さっきの駐車場のおじさんがメニューを配ってました。

メニューは段ボールにはってありました。もう少し気の利いた紙に貼ってもいいと思いましたが。

When we queued up at the entrance, we were asked to decide which ice to order. The menu was on the cardboard. I think it is nice to use a better quality paper for the menu.

 「いらっしゃ~い」
Moku at the entrance."Welcome here"

中庭には、ワンコも一緒に入れました。
They have  some area at the backyard. It is very nice to have that kind of space.

かき氷のおすそ分けをもらいました。練乳は甘すぎるのでほんのちょっとだけです。
Moku got just a little bit of ice. The ice with the condensed milk is too sweet to have for him.

おとなりのお客さんから、かき氷が3つあるよう、と言われました。
Moku's head looks like the ball of the shaved ice. Next tables people said that we have 3 cups of shaved ice.

やはり何でも外で食べるのは気持ちがいいです。
It is nice to eat at the outside. Not only the shaved ice, but almost anything.

お天気も良く、かき氷日和です。
It was a very nice weather to have some shaved ice.

モクマムの頼んだ「蔵元秘伝みつのかき氷」1,000円。へたにスプーンをつっこむと氷をぜんぶ横倒しの大惨事となりそうです。

真ん中にあるのは梅干しです。氷と一緒に食べるのではなく、最後にお口直しだそうです。

Mokumum had the shaved ice with the special flavoured syrup, which has a secret recipe. The ice was so tall and have to eat carefully, otherwise it's easy to fall down by mistake. The small thing at the centre is a pickled plum and it supposed to have after we enjoyed the ice.

私の頼んだ「黒みつ抹茶あずき」800円。黒みつに抹茶、あずきに練乳もついてました。もったいないといって全部かけたらかき氷でなくなりそうです。かけずに残ったのを持って帰りたいと言ったらモクマムに「やめろ」と言われました。

I ordered "Green tea with brown sugar syrup and red beans". If I used those syrup all, the shaved ice will become very cold and sweet juice. It is temping to bring back the leftover syrup.

駐車場は、少し離れたガソリンスタンドで500円でした。美味しくかき氷を頂いた後、せっかく駐車場代を払ったので近くを散策しに出かけました。ライン下りの川辺ではBBQやってました。

The parking area was not next to the shop and walked a little. It cost 500 yen and we left our car there and go down to the Nagatoro river side. Some people was enjoying BBQ, but the parking fee was 300 Yen. Parking charges are everywhere. 

何の関係もないですが、近くにあったお店です。ラーメン屋さんと美容室のコラボです。ただ、どちらも営業していなかったみたいですが。

Nothing to do with the ice shop or anything, but I found the one building, which has a noodle shop and a hairdressing salon, but both are closed.

0 件のコメント:

コメントを投稿