2013年5月12日日曜日

将門の滝オートキャンプ場 1 Shoumon's Waterfall Auto Camping Area Part1

キャンプに行きました。オーストラリアにいた頃は、年末年始以外はほとんどお休みらしいお休みは取りませんでしたが、日本に帰ってからはお休みがとても多いです。しかし今の方がお休みが楽しみ。

We went camping for very long weekend. When we were in Australian, I haven't taken so many holidays compared with in Japan now. However, I really am looking forward to take holidays in Japan. When I was in Australia, I didn't care about taking holidays.

キャンプ場のレセプションは、ココ(鈴加園)でした。腰掛けには動物の皮がかけてありました。

The reception of the campsite was this restaurant (Suzukaen). I found the cover of these bench was animals' ones.

窓側です。チェックインは12時ですが、着いたのは11時40分くらいだったと思います。「まだですよ」とか言われませんでした。

チェックアウトも10時のはずですが、帰りもみんないい加減でした。11時過ぎてからようやく帰っていく家族も多かったです。その辺のいい加減さがとてもホッとします。

This is the windows side. Checkin time was 12PM, and we went to 20min to 12PM, but they didn't care the time. checkout time was supposed to 10AM, but we saw many family checked out after 11AM. It sounds like rough and inaccurate, but I like that.

川が流れていて、滝らしいものもありました。
There was a stream and a small waterfall there.

おかげで川の音が大きすぎて眠れなかったとか、奥さんは贅沢なことを言ってました。波の音、川の音、鳥の声、私は気にせず眠れます。ただ、どんな音でもお前は眠れると言われましたが。

Because of the sound of a water, my wife said that couldn't sleep because of the sound, but for me, that's not the problem. She said that I could sleep under any noise.

コールマン大集合です。展示会のようです。この写真にはありませんが、我が家は10年以上前に買った小川テントです。前回使ったのも10年以上前です。

So many Coleman products there. It looks like a exhibition. Our tent was Ogawa's one and was purchased over 10 years ago (not in this photo).

タープは我が家も去年買ったコールマンのドームタイプですが、同じのをあっちこっちで見かけました。酔っぱらってトイレから帰ると隣のタープに入りそうです。

Actually, we also have a Coleman dome type tarp and saw many same tarp there. Drunken man could easy to get into the next doors tarp.

モクはせっかく買ってあげた小さい椅子には座らず、お父さん用の大きい椅子に陣取ってご飯が運ばれて来るのをを待ってます。

We bought a small chair for Moku, but he doesn't use that and always sitting on my bigger chair.

おかげで小さい椅子は、水が座っています。これはこれでちょうどよかったですが。
The small chair became for the water jug.

ようやく食べ物が運ばれてきました。私は料理に凝らないので、この日の昼食は冷凍餃子でした。
lots of foods, but not for you, little one! I am not very cooking conscious person. So, this lunch was frozen gyoza.

キャンプと言えば大威張りで昼間から夜中までお酒の飲める最高のイベントです。ビールにワイン、焼酎にバーボンとやたらに持ち込みました。日本酒だけは飲みすぎで前後不覚に陥ることがあるのでやめです。

Camping is really great, because we can drink from daytime to late at night. Therefore, I brought  bottles of beer, wine, bourbon and shochu. That's a lot! Just except Japanese Sake, because I got drank very easily.

二泊三日だったため、続きます。
to be continued. the camping was three days and two nights.

0 件のコメント:

コメントを投稿