2013年4月29日月曜日

阿里山カフェ Alishan Cafe

阿里山Cafeは、よく行っている巾着田のすぐ近くでした。ベジタリアンのお店とかでお肉を使わない料理でとても健康的です。

オーストラリアでは、よくベジタリアンをみましたが日本では少ないです。インド人のベジタリアンをよくみましたが、みなさん割に体格のいい人が多かったです。お前本当に肉食ってないんか?と聞きたくなりました。

Alishan Cafe is very close to Kinchakuda. This cafe only serve the foods for vegetarians. When I was in Australia, we saw many vegetarians, but not in Japan. I saw some Indians, who were vegetarians, but they are not very skinny. I think I should ask them that "Are you really a vegetarian?"

ぼたんちゃんはいい子で膝の上に座ってました。

Botan chan was very well behaved on his mum's lap.

目をつむっていると、おじさんがお風呂に入っているような顔に見えます。「あ~」とか言ってるみたい。

Botan chan's face in this photo looks like she is taking a bath.

すばるくんはイスの横でおとなしくしてました。モクは床でおとなしくするようなことはなくて、ご飯の時にイスにつながれましたが、首つり状態でのぞきこみました。

Subaru kun also was well behaved on the floor. If he was Moku, he cannot sit on the floor by himself.

モクもずり落ちそうですが膝の上です。お母さんが少しでも離れると大変です。トイレに立っただけで心配になります。

Moku also, on Mum's lap. Moku cannot separate from Mum, even for the very short time and cannot wait when mum went to toilet.

食べ物が来るとまた落ち着かなくなります。

Moku trying to get some foods,

阿里山Cafeをでたあとは、お散歩でした。またまた巾着田です。

After the lunch, we went walking.

この間来たときはオフシーズンだったので、ほとんど人はいませんでしたが、この日は少々風はありましたがいい天気で暖かく、絶好のキャンプ日和だったとみえて人が大勢いました。平和だな~という感じでした。

Last time, we went to Kinchakuda, it was out of season and only a few people there, but this time, we saw many people, who setup camp.

巾着田は広いのでけっこう歩きました。

Kinchakuda is not small place and it took time for walking there.

記念写真をとるのに、みなさんを一緒に乗せるのが大変です。

It was not easy to take photos all three dogs.

足に、枝だか、何だかくっつけまくって歩いてました。

Their foot gathered some broken piece of branch or something.

水車小屋がありました。火を付けたら5分くらいで全部燃えそうな小屋です。

There was a water mill. Looks like very easy to be burned down.

菜の花畑で写真を撮りました。なかなかおりこうにお座りしてくれません。お父さんはお利口にお座りします。

We took photos in the field of rapeseed, but dogs couldn't stay by themselves.

なぜか、モクはいい子でお座りしてくれました。目が笑ってるみたです。拡大するとわかりますが、まんが日本昔ばなしに出てくるキツネの目みたいです(若い人は知らないかも)。

Moku was good behaved and I could take some photos. His face looks smiling.

菜の花畑です。オーストラリアに負けてないです。

This field of rapeseed was as good as Australians, which I posted before.

おやつをあげるとみなさん集まります。

Dogs trying to get some foods.

何の花か知りませんが、写真を撮りました。安い1万円のデジカメですが、最近こればっかり使ってます。昔のことを思うと嘘のようにきれいに撮れます。ちなみに私が最初に使ったデジカメは、CasioのQV-100で35万画素くらいでした。

I don't know what kind of flower, but I took photo. This was taken by a cheap digital camera, which only cost around 10,000Yen. My first digital camera was Casio QV-100, which was around 35mega pixels.

今は昔、QV-100の画像です。進歩したものです。

This was taken by QV-100

ついでにもう一枚。彼もいまは大学生です。

Another one by QV-100. He already a Uni-student now.

0 件のコメント:

コメントを投稿