2013年3月31日日曜日

3月誕生会とモクの服と焼き鳥車 Birthday Party, Moku's new cloths and Yakitori...?

3月生まれ誕生会でした。どうでもいいことですが、日本は誕生会が少ないです。オーストラリアでは、いい年をしたおじいさんおばあさんでもよくお誕生会を見かけました。レストランとかにケーキが運ばれてきて、何だろうと思ったらお誕生会だったりしました。子供の誕生パーティーも結構盛んで、晋也もボーリング場などでやったことがあります。オーストラリア人はパーティー好き。ともかく、楽しいことが大好きな人たちでした。遊んでばかりいないで、もっと仕事しろと思ったこともありますが。
There was a birthday party for March. I feel that in Japan, we haven't have many birthday parties compared with in Australia. They do quite often regardless of the age. We have had a party for Shinya at a ten pin bowling alley and a farewell party at our house as well in Perth. Australian people are very found of throwing parties.

集合写真。なかなかこっちを見てくれません。何枚か撮ったうちではこれがベストショットでした。
Here is the group photo. They look at anywhere and hard to take the good photo. This is the best one.

先日、モクがまた新しい服を買ってもらいました。なんでも手作りらしく、”既製品のような満足のいくものではないかもしれませんが、一つ一つ丁寧に作らせていただきました。お気に入りの一枚になるとうれしいです”のメッセージが入っていました。

Moku got a new clothe again. Yutako said that it is hand made and we found the message with the clothe. It said "Maybe it is not as good as ready-made, but we made one by one carefully. Hope, it is satisfied with you and become your favourite clothe.

モクにとっては、食べられないので残念そうです。
Moku looks disappointed, because it was not the foodstuff.

ともかく着させてみました。Anyway, we put that on.

お買いものにヤオコーに行くと、よく入り口に焼き鳥車があり、たまらないにおいがします。買わずに帰るのが一苦労です。どうしてもあの前で、いすに座って一杯やりながら食べたくなります。

あのにおいだけでご飯が食べられると思います。こんどやってみようかしら。(いつものことですが、とりとめのないブログですみません。)

We quite often, goes to Yaoko shopping centre, and found grilled chicken on sticks and smelled very nice. It is difficult to not to buy those. I wish I could drink and eat chickens just in front of the stall. I think I could have some rice with only the smell of the chicken. (sorry for the incoherent post as usual)

0 件のコメント:

コメントを投稿