2013年10月6日日曜日

みんなで宝登山に登りました。 After enjoyed outdoor, went to Hodosan.

アウトドアの後は、みんなで宝登山に登りました。モクはなにやらご機嫌に見えますが、このあと袋の中に押し込まれてしまいます。

After we enjoyed Outdoor, we went to Hodosan. Moku looks very happy, but just after that, Mokumum put Moku in the bag.

顔がアップ過ぎて、どこにいるのかわかりません。失礼しました。

This photo cannot tell where Subaru was. I should have taken  this photo with something around him.

当日はやけに暑かったし、歩いての登頂はあきらめました。

That day was too hot to walk to the top of Hodosan and we took the ropeway.

予定では、もう少し涼しいのを期待してましたが、この日はとても暑く、一家そろって最年長集団のモク家には、少々こたえました。

We expected much cooler whether, but that day was very hot and it makes our family tired, because Moku family was oldest member of this tour.

右に見えるのは、アラブの大富豪でも農作業中のおばさんでもありません(失礼しました)。日焼け対策バッチリです。

The lady, who stood right is neither the Arab's multi-millionaire person nor the woman, who is doing the farm work. (sorry, just kidding) The protection for the sunburn is perfect.

やっと、一番上にたどり着きました。やはりロープウェイで来てよかったです。みんなそれぞれ記念写真を撮りました。

Finally, we've got the top of the Hodosan. It was the right choice to take the ropeway. Then, we took some photos there.




モクはいつも食べ物がある方へ行きます。

Moku always chasing food stuff.

すばるは「ココにきっと何かあるでし。」といってるようです。モクは何もないのを知っています。

Subaru looks said that "It must be something in here". Moku looks said "Oh boy, there is nothing there son.

宝登山に登るのは、モク家は2回目です。前回は3月で、花粉がひどく途中で薬屋さんに行き鼻薬とマスクにティッシュを買いこみました。

Coming to Hodosan was the second time for Moku's family. Last time was in March and I've got heavy hay-fever and on the way to there, I've got some medicine, masks and tissue paper.

なんで、わざわざ花粉の時期に、わざわざこのような所へやってくるのかわかりませんが、ともかくくしゃみが止まりませんでした。それにしても、よく長瀞にやって来ます。

I think it must be wise to avoid the season for the hay-fever, and I couldn't stop sneezing. Anyway, we come to Nagatoro often.

ベンチが開いたので、一人で占領してひっくり返り、そのまま上を向いて写真を撮りました。

I've found the bench and laid down on it, then took a photo.

ベンチに3ワンを乗っけて写真を撮ろと思いましたが、ベンチがオンボロのため、無理でした。モクだけ、やけにくつろいでいます。

We tried to take photos for our dogs, but they couldn't stand still, because of the bench, which was uncomfortable. Only Moku looks good.

お昼ご飯に寄ったピザ屋さん(Villapawa)です。じゃが男さんが見つけてくれました。やけに大人しい看板犬がお出迎えです。

This is the entrance of the Pizza restaurant called Villapawa. Subaru's dad found this by the Internet. Moku looks talking with the other dog, who is the mascot dog of this restaurant.

前の日にあまり寝られなかったせいか、眠そうなぼたんちゃんです。

Botan looks sleepy. I guess because she couldn't sleep well last night.

いろいろたのみましたが、どれも美味しくいただきました。『チョリソーピザ』が少しピリッとして特によかったです。

飲み物もとてもお安く、助かりました。取り分けているのはモクマムですが、テキトーに切り分けたのでサイズがバラエティーに富んでいました。要するにバラバラでした。

All the food served was delicious and price also inexpensive. That's good!! Especially, "Chorizo Pizza" was a little spicy and fantastic taste. Mokumum was cutting the pizza, but the all the size was different.

写真ではよくわかりませんが、郵便受けの上に、郵便物が無造作にひもで結ばれて置いてありますが、 [郵便屋]さんへ。 持って行って(投函)ください! と書いてあります。

これで、郵便屋さんはいつも持って行ってくれるのでしょう。素晴らしいサービスです。

You cannot see the letters clearly, but the sign on the letter box said "Please collect these letters. Mr.Postman, Thanks". It must be the excellent service. I wish we could do the samething at our home.

お昼ご飯の後、阿左美冷蔵 金崎本店の前を通ると、人波が少ないようだったので行ってみましたが、道路からは見えない広場が、村祭りの境内か、はたまた渋谷の交差点状態になっており、あきらめました。

After the lunch, on the way to our home, we found the people, who are waiting for the famous shaved ice, looks not so many. Then, we back to the shaved ice restaurant. However, it only looks small number of people, if we check from the road. In front of the restaurant, there was a big space and so many people there. What a surprise!! I only saw such people, when the festival or in the middle of Shibuya at Tokyo. (exaggerated a bit)

皆さん、3ワンコさん楽しい時間をありがとう。

Thank you for Subaru's family and Botan's family. It was pleasant days. See ya :-)

 TOP

0 件のコメント:

コメントを投稿