2013年8月15日木曜日

長瀞でみんなに会いました。 Nagatoro Tour

すばる、いちぼ、ぼたんにモクで、長瀞に行きました。モクは前にも行きましたが、今回はお友達と一緒です。

Moku went to Nagatoro tour with Subaru, Ichibo, Botan . Moku have been to Nagatoro before, but this time was with his friends.

駅の近くは有料駐車場がやたらとあり、駐車場のおじさんたちが「こっちへとめろ」とうるさかったです。まるで、夜に新宿を歩いているようです。

Around the train station, many toll car park there and trying to get cars as many as possible. It's bit annoying and it sounds like walking at Shinjyuku at night. Many people trying to get customers to their bars.

ちょっとあるいて 岩畳まできました。ココはご飯を食べた後また来ます。

Took a little stroll to Iwadatami, which is pile of rocks. We went there after the lunch again.

ながとろ駅にはSLが来るとかで人だかりがしてました。動画はココにあります。ワンコの写ってない動画は初めてです。写真を撮りながら、動画も撮るのは忙しかったです。 カメラ落っことしそうでした。

Many people were waiting to see a steam locomotive, which is still running for tourist. I took both photos and movies, but it is not so easy to do. I almost dropped my camera. The movie is HERE.

ワンコOKのお蕎麦屋さんを探しました。前回モク家だけで行ったところはあまり立派ではなかったので、もうちょっと高級そうなところにしました。「ガーデンレストラン 桜」とありました。

Here is the Japanese Soba restaurant called "Garden restaurant SAKURA", which is ok to bring dogs. Last time we went to another restaurant, but we chose there, because it looks nicer.

暑い日でしたが、外のテラス席でも日陰になっていて結構涼しかったです。 すぐ下には川が流れていて、ライン下りをやってるのが見えました。

The day was cloudy, but still hot. Fortunately, the outside terrace tables had some shade and was not very hot. There was a river and we could see some people were enjoying the Rhine cruise.

3つ顔を出しておやつをもらうのを待ってます。
They all want some foods and waiting.

私は、運転手なので、ノンアルコールです。あちらに見えるのは本物のビール。

I had a glass of non-alcoholic beer, because I had to drive the car. In this photo, there is another glass of real beer.

乾杯です。 本物のビール、うまそ~。特に昼間のビールは最高でしょうが、ここで飲んだらモクマムから何を言われるかわかりません。

"Cheers". The real beer looks so nice. It must be delicious particularly on afternoon. If I had some alcohol, Mokumum must be very very angry.

豪華ですが、蕎麦湯がなかったのは少し残念でした。
It looks gorgeous, but I expected to have some sobayu, that is hot water in which soba noodles have been boiled.

外から見るとこんな感じでした。庭でお散歩もできました。

This is the restaurant view. In front of the terrace, there was a small garden and dogs can walk there.

この日は、曇っていてワンコたちにはちょうどよかったもしれません。まあ、曇っていても暑かったですが、この日の次の週は各地で40度を超す猛暑日となり、1週間ずれていて助かりました。

我が家も最近では1日中エアコンがついています。電気代がいくらになるのかとても楽しみです。 

This day was cloudy, but it's better for dogs. If it was a fine day, it must be very hot for dogs. Actually, next week we had extremely hot weather and many places in Japan was over 40 degree Celsius. We were lucky.
These days, we use an air conditioner at our home all day and cannot stop it. I am concerning that how much the electricity bill will be.

近くにある有名なかき氷屋さんを覗いてきましたが、ものすごい行列でした。2時間も待つのはイヤでし。

We checked the famous shaved ice shop close to there and found the long long queue. It must be over 2 hours to get the shaved ice. We cannot wait over 2 hours with our dogs.

関係ないですが、昨日(今これを書いているのは8月14日)から 富山の友達が東京に遊びに来ていて、埼玉の我が家によって晩ごはんを一緒にたべました。今年の夏は、自分はお休みを取れずにずっと出勤で、日中は一緒に遊べません。

It's nothing to do with Nagatoro tour, but we had our dinner with our friends, who came from Toyama prefecture. They will stay in Tokyo for there summer holidays. However, I am busy for my job and cannot take holidays in this summer and cannot join them.

代わりにモクマムがたくさん遊んでくれます。今日も東京へミュージカルとやらに行っており、私とモクはお留守番です。

Mokumum went to Tokyo to meet them and tonight they went to watch musical play. Moku and me are staying our home tonight.

仕事から帰っても、モクマムが一緒でないのをみるとがっかりしており、2階までついてきて、迎えに行こうと吠えてました。

When I got back from my work, Moku was disappointed, because Mokumum wasn't back to home. Just me. Moku was barking because he really wants to go to pick up Mokumum.

ご飯をあげたり、牛乳をあげたりして、ごまかしておきました。
I gave some foods and milk to Moku to calm down, and now he is just sleeping

みんなで長瀞は次回も続きます。
The Nagatoro tour will be continued.
TOP ◆ 

0 件のコメント:

コメントを投稿