2013年7月11日木曜日

2013年6月23日 みなかみアリストンログ&オートキャンプ場 2日目、 23/06/2013 Ariston Camp Site Minakami -day2

実際は、1日目の続きからです。いつものタープです。中に入れば問題ないですが、キャノピーは、187センチの私にはちょっと低いです。

Actually, the photo is not the second day, just the first day. Anyway, the photo of our tarp and Moku. Inside the tarp is OK, but the canopy is not as high as my height, because I am 187cm tall.

ここのキャンプ場は、オートサイトは狭いし日陰もないので、夏休みとかの混んでいるときは、地面のコンディションがよくてもやっぱりバンガローにしようかと思います。 もしくは、フリーサイトの草むらでワイルドなキャンプもいいかも。

This  auto camp sites are so small and no shade. So, I think, it's better to chose bungalows when it comes to the popular summer time, or maybe the free sites are better, if you could stand with the wild grasses and the distance to the toilets.

値段は、 ワンコ連れなので、一泊13,000円。グループや家族で人数がいれば安いと思います。8人まで泊まれるとホームページにはありましたが、あまり大勢は、とくに自分のようなヨッパライのおっさんが多いとイビキの大合唱で、しらふでは寝られたものではないでしょう。

The price for one night with a dog was 13,000 yen for a bungalow. If you could use more people, it becomes cheaper. They said that we can use for 8 people, but I think, 6 people or so is enough for those.
Sleeping with many drunk men is not very comfortable.

夕方になり涼しくなってきました。景色もよく、 しばらく眺めていました。ボ~っとして何もしないことをしに行くのもいいと思います。

It's getting dark and getting cooler as well. The scenery  was excellent and I watched without doing anything. Just watching. Sometimes it's good to go somewhere for doing nothing, just stay there.

そういえば、オーストラリアにいて、日本にクリスマス休暇で帰る時、いつもシンガポール空港で乗り継ぎのとき数時間空いてしまいました。でも、普段とても忙しかったので、電話もかかってこないし何もすることがない、あの何もできない時間が好きでした。

I remembered that when I was in Australia, we back to Japan every Christmas holidays and I always stayed long time at the Singapore airport for the transit. Actually, I didn't care for waiting 3 hours or hours or more, because I usually was very busy and in the airport, my mobile never ring and cannot work there. I could relaxed.

とても見にくいですが、右下に飛行機が飛んでます。 ゴミではありません。
It's not easy, but if you could watch carefully the lower right of the photo, you could find the tiny aircraft. 

お月さまがきれいだったので、たくさん写真を撮りました。Zoomといっても150mmまでだったのでそれほど大きくは撮れませんでした。もっといいカメラが欲しいところです。

The moon at the day was beautiful and I took many photos. Just my camera doesn't have a big zoom and only has 150mm. Actually, I want to have a better one, but I need to win the lottery.

この間買ったランタンを使ってみたくて、用もないのにバンガローの入り口において写真を撮りました。外より快適なのでご飯の途中からお家の中に入りました。

I hung the  lantern, which I bought recently, because don't have much chance to use it. The bungalow was quite comfortable and we moved in when it's getting dark.

コンセントがあるので、近くに人もいないしエレキギターでも持ち込めそうです。パソコンをはじめ電化製品は使いたい放題です。でもあまり便利で快適なのはかえってキャンプ気分をなくすかも。アウトドアはある程度は面倒くさかったり、不便な方がいいみたいです。

The bungalow got a socket (power point), and we could use electricity as much as we want, but I think, it's better to not use a lot. It may spoiled outdoor activities. It's supposed to be not very handy and convenient, either.

ただ、Softbankの3Gは圏外になってしまい、インターネットがつながらないとモクマムはなげいていました。iPhoneを使っている時間は私よりずいぶん長いと思います。しょっちゅうLINEがピコピコいってます。

私がiPhoneを使うのは、「駅に着いたぞ」 と、週末のお買い物中の「今どこにいる?父さんはお酒売り場」だけです。メールは宣伝が来るだけです。ちなみに「駅に着いたぞ」と言ってもお迎えが来るわけではなく、そのまま歩いて帰ります。

Just one thing we prefer to have is the Internet connection, particularly for Mokumum. Her Softbank iPhone was out of range. The time for using the iPhone is longer than my time. Her iPhone always says something from her LINE members.

I only use my iPhone, I get off the train when I am back from my work and ask where Mokumum is when we went to shopping. Actually, if I ring Mokumum when I got off the train, she is not coming and I walk to my home anyway.

2日目は11時までにバンガローのカギを返せば、タープはそのままでBBQとかOKですといわれましたが、バンガローの外は暑く、早々に撤収しました 。

We have been told that we can stay until afternoon and do BBQ, if we could return the key of the bungalow, but we packed up and left before the noon, because it's getting hotter again.

帰る途中で高速をおりて、群馬県伊勢崎市にある「しふぉんのおうち」でちょっと遅めのお昼にしました。

On the way to our home, we left the highway around Isezaki city and dropped by a shop, which is OK to take dogs and had our lunch there. The shop was called "Chiffon's home".

室外に室内ドッグラン、犬用プールもありました。他にトリミングやペットホテルまである立派なお店でしたが、従業員(アルバイト?)さんの字はへたくそでした。なんじゃこりゃ。

There was a indoor and outdoor dog-run ,dogs swimming pool, trimming salon and a pet hotel. Just the writing of the staff was not tidy.

モクちゃんにはワンちゃんメニューより、シフォンケーキ(ハーフ)と、ヤギミルクを注文。待ちきれない状態です。

We've ordered Chiffon cake (half size) and  goat's milk from the dogs menu. Moku cannot wait!!

何周年だったかの開店記念割引券をくれましたが、ココまで行くのは大変です。
We've got a discount coupon, but it's not easy to go there for just a coffee or something.

お家に着いてひっくり返ってくつろいでいます。おしまい。
Moku  relaxed when we got our home.
TOP ◆ 

0 件のコメント:

コメントを投稿